Skip to main content
Fijne feestdagen! 🎄 Klik hier voor onze aangepaste openingstijden
×
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • Boom.nl
  • Onderwijs
    • Primair onderwijs
    • Voortgezet onderwijs
    • Mbo
    • Hoger onderwijs
    • NT1
    • NT2
    • Talen
    • Docentprofessionalisering
  • Gezondheidszorg
    • Psychologie
    • Psychiatrie
    • Medisch
    • Academy
  • Juridisch
    • Bestuurskunde
    • Criminologie
    • Juridisch
  • Management
    • Coaching
    • Management
  • Geschiedenis & Filosofie
    • Geschiedenis
    • Filosofie
Zojuist verschenen: Transmedia storytelling
Terug

Zojuist verschenen: Transmedia storytelling

  2 juli 2015
  Leestijd:
  895x gelezen
Met transmedia storytelling kun je een breed publiek op uiteenlopende manieren betrekken bij een verhaal. Het publiek kan zelfs een bijdrage leveren aan het verloop ervan. De beleving staat centraal, waardoor de onderliggende boodschap veel beter blijft hangen.
Zojuist verschenen: Transmedia storytelling

Maar wat is dan transmedia storytelling? In het woord transmediaal schuilt iets van ‘transformatie’. De meest eenvoudige uitleg hiervan is dat je met transmedia storytelling feitelijk je verhaal ‘transformeert’ naar een zorgvuldig geselecteerd mediakanaal. Ofwel, hoe zorg je ervoor dat de vorm waarin je een verhaal giet optimaal is afgestemd op het medium waarop je het verhaal gaat vertellen. Daarbij komt dan nog de betrokkenheid van je publiek kijken (in het boek noemen we dit participatie). Transmedia storytelling kun je gebruiken om uiteenlopende communicatieconcepten krachtiger over te laten komen bij een publiek.

 
Een verhaal transmediaal overbrengen 

Dit boek neemt je mee in het strategisch doordenken van het proces om een verhaal transmediaal te vertellen. In het eerste hoofdstuk kijken we naar de basis van een verhaal vanuit de identiteit van je organisatie en de drijfveren van je publiek. Het tweede hoofdstuk richt zich op het mediumspecifiek selecteren van geschikte mediakanalen. De randvoorwaarden om een goed verhaal op te bouwen worden besproken in het derde hoofdstuk. De uiteindelijke implementatie van een transmedia storytelling communicatieproject komt aan bod in het vierde hoofdstuk.

Lees meer over Transmedia storytelling >> 

Gerelateerde uitgaven

Basisboek crossmedia concepting (tweede druk)

Basisboek crossmedia concepting (tweede druk)

Daphne Dijkerman, Indira Reynaert
50,95
Bestellen
Inleiding marketing

Inleiding marketing

Stefan Renkema
50,50
Bestellen
Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg