Geloof je het zelf?!
Levensbeschouwelijk leren in het basisonderwijs
Met Geloof je het zelf?! presenteren de auteurs het vak Levensbeschouwing vanuit een nieuwe visie. Zij gaan ervan uit dat levenbeschouwelijke vorming ontstaat als kinderen niet alleen kennis nemen van vormen van een (religieuze of seculiere) levensbeschouwelijke traditie, maar daar ook hun eigen betekenis en waardering aan kunnen geven. Dat geldt voor de traditie waarin de leerlingen zelf opgroeien én voor andere tradities.
Inhoud
Met dit praktijkboek leren (aankomende) leraren hoe zij de interactie tussen leerlingen en verschillende levensbeschouwelijke tradities en daarin vervatte waarden kunnen stimuleren en begeleiden. Daarbij maken de auteurs veelvuldig gebruik van levensbeschouwelijke bronnen, zoals verhalen en beelden. Theorie en achtergronden wisselen elkaar af met voorbeelden en casuïstiek, illustraties, vragen en opdrachten.
Online leeromgeving
Op de bijbehorende website is voorbeeldmateriaal te vinden voor lessen Levensbeschouwing, zoals liedjes en foto's, en tevens studiesuggesties voor groepen en individuele studenten.
Voor wie
Geloof je het zelf?! is bedoeld voor pabo-studenten en (startende) leraren in het basisonderwijs. Daarnaast biedt het boek aanknopingspunten voor andere vormen van onderwijs.
Extra voor studenten:
Bij deze uitgave is additioneel studiemateriaal beschikbaar voor studenten. Deze kun je benaderen via de url in het boek.
Extra voor docenten:
Bij deze uitgave is additioneel docentmateriaal beschikbaar. Het docentenmateriaal bij Geloof je het zelf?! bestaat uit een PowerPointpresentatie met samengevatte theorie per hoofdstuk en figuren en schema’s uit het boek.
Ben je docent en schrijf je onze uitgave voor, vraag het docentmateriaal aan via advies@boom.nl.




