Zojuist verschenen: Journalistiek denken en doen
3 mei 2016
Leestijd:
805x gelezen
Hoe kunnen journalisten hun werk nu én in de toekomst doen? Journalisten staan voor de uitdaging hun rol in de samenleving opnieuw in te vullen om van toegevoegde waarde te blijven.

Het publiek is een factor van belang. Journalistiek denken en doen gaat over de veranderingen in het journalistieke communicatieproces.
De auteurs bespreken in het boek het informatieparadigma en laten lezers nadenken over de manieren waarop ze zich tot hun publiek, hun informatie(bronnen), hun collega’s en hun platforms verhouden. Wat in de media komt moet kwaliteit bezitten, betrouwbaar zijn en aansluiten bij het publiek. Journalistiek denken en doen biedt naast theorie veel praktische tips, cases en opdrachten.
Op de bijbehorende website www.journalistiekdenkenendoen.nl vinden studenten en docenten extra materiaal om mee te oefenen, zoals toetsen, cases, instructievideo’s en hulpprogramma’s.
Gerelateerde uitgaven
Journalistiek denken en doen
€ 55,00